torsdag 16 juli 2009

Ny källsortering

Jag tycker att det är jätteviktigt att källsortera och får lite ont i magen varje gång jag slänger något som jag vet går att återvinna. Vi har källsorteringskärl under vasken men där blir det snabbt fullt men nu har vi köpt tre tunnor från IKEA till de mest utrymmeskrävande sakerna som papp och hårdplast. I tunnorna har jag stora påsar så att det lätt går att lyfta upp och ta med sig dem till återvinningsstationen. Som en bonus tyckte Lilla T att det var jätteroligt att vi hade köpt tre stora trummor till henne =) 

Imorgon utses vinnaren i min lilla tävling så har du inte tävlat än så kan du göra det här!

7 kommentarer:

  1. Ousch.. önskar att jag hade plats i min etta för något liknande. Den är inte alls anpassad för sortering, så det är mycket slarv på den punkten.

    SvaraRadera
  2. Grymt snygga och praktiska för ändamålet! Att de går att trumma på blir ju en bonus ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  3. Snyggt och praktiskt! Kan det bli bättre? Du är välkommen att inreda hem hos oss när som helst!

    SvaraRadera
  4. jättesnygga ju!!blit ju roligare att sortera när man har så fint!!

    ~♥ Kramis Millis ♥~

    SvaraRadera
  5. Jätte fin sortering!
    Kul med ett nytt trumset också!!!! :D

    SvaraRadera
  6. Oj, vad skoj att hitta en ny, fin "favoritblogg"! Det var en jättetrevlig kund som var in i min gårdsbutik häromdagen och vi kom att prata om bloggar och hon tipsade om just din blogg!

    Vilket jätteprojekt ni håller på med! Men det ser ut att bli hur fint som helst.

    Har "skummat" igenom några utav dina inlägg och ser att du har många bra och användbara tips att komma med.

    På återseende! :)
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Sådana har vi ockå. Vi använder dem som tvättkorgar. Väldigt tjusiga.

    SvaraRadera

Annonser: