tisdag 9 mars 2010

Jordglob med en twist

På tal om att måla över saker så hittade jag denna roliga idé hos New York bloggerskan Aestetic Outbursts. Kartor och jordglobar får utan tvekan mitt inbitna vagabondhjärta att klappa lite extra och oräkneliga timmar har spenderats med att drömma mig bort med en karta i handen. Jag gillar idén men skulle nog inte måla om vilken jordglob som helst men hittar jag bara rätt jordglob för uppdraget så kanske färgen åker fram.

Tusen tack goa ni för era åsikter om sängen, inget beslut är taget än men det lutar åt att behålla den som den är!

7 kommentarer:

  1. Rolig idé, den var ju jättesnygg!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Wow, va tufft!

    Så roligt det är med alla dessa kreativa människor - njuuuuter.

    Tack för att du visade bilden.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken kul idé! Det finns så mycket man kan göra som inte ens är speciellt svårt, det gäller bara att komma på det :)

    SvaraRadera
  4. åh jag såg också den, så sjukt snygg!!! vill hitta en gammal glob och göra en egen!

    kram

    SvaraRadera
  5. det här var ju en superkul idé, jag är själv lite förälskad i gamla jordglober och klockor. Jag vet inte om du hört om hemsidan etsy.com men det är praktiskt taget som ebay fast det riktar in sig på vintage och handgjort. Har lite koll på hur mycket fraktkostnaderna går upp till men där finns många charmiga detaljer att, om inte fynda, inspireras av.
    Angående sängen tycker jag att det vore snyggt att lämna den som den är eller kanske slipa upp den och olja med något som ger träet en kallare, mindre gul ton. Vet inte om det är möjligt men en tanke är det i alla fall :)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Himla coolt!

    Jag inspireras väldigt mycket av din blogg så du får en liten blog award av mig, här hittar du den: : http://wallpaper.nu/2010/march/draft-jan-20-2010.html
    Du behöver absolut inte göra den - jag vill bara visa att jag uppskattar jobbet du lägger ner på bloggen massor =)

    Kram C

    SvaraRadera

Annonser: