måndag 7 mars 2011

Trädgårdstips!



I morgon kommer Hus och Hem ut med en ny specialtidning Hus & Hem Trädgård som jag är lite nyfiken på så i morgon får det nog bli en tur till affären så att jag kan sätta mig och bläddra i den. Men helst skulle jag förstås vilja snusa bebis men här verkar ingen lillebror vara på G trots att jag igår gjorde mitt bästa att "skrämma ut" honom med en lång och guppig skoterfärd och att ligga på knä och städa både hem och bil men bebisnedräknaren som igår var nere på noll nu har börjat räkna uppåt igen...


Ett annat tips är att Ulrika Grönlund kommit ut med en ny bok med det inspirerande namnet Under bar himmel - 16 vardagsrum i trädgården som ser mycket lovande ut tycker jag! Du kan provläsa den genom att klicka på bilden ovan. Visst är det svarta växthuset bara helt underbart!?



Och den 20:e mars börjar ett nytt trädgårdsprogram på tv8 som heter Trädgårdstoppen och där vi kommer att få följa med Doreen Månson och författaren till boken Trädgårdstoppen Peter Englander till 20 inspirerande svenska trädgårdar.

18 kommentarer:

  1. Hejsan! Ramlade in på din blogg och oj, vad fint ni har! Och så såg jag att det blir tillskott i familjen när som helst! Önskar dig verkligen lycka till! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Åh, så du väntar fortfarande...förstår om du är otålig!

    Tack för trädgårdstipsen, kan jag behöva;-)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej!! Hittade hit idag genom nån annan blogg, och vilken lycka! Underbart hem! Nu är jag fast..
    Hälsn Helena i Värnamo

    SvaraRadera
  4. Och imorgon kommer Lantliv Trädgård, måste ju bara vara underbar :) Så då får jag köpa två trädgårdstidningar imorgon, tack för tipset!
    Lycka till med "skrämmandet" :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Och imorgon kommer Lantliv Trädgård, måste ju bara vara underbar :) Så då får jag köpa två trädgårdstidningar imorgon, tack för tipset!
    Lycka till med "skrämmandet" :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Det är väl varmt och gosigt där inne!!
    Alla börjar planera trädgård nu och jag gillar dina odlingslådor grymt mycket. Har ni byggt dom själva?
    Du har fått en award av mig.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Dooren minsann. Hon har många strängar på sin lyra tydligen.

    Bebben kommer så småningom :-)

    SvaraRadera
  8. Ja, nå blar jeg i hagebøker, ser på nettet etter frø og gleder meg til hageprogrammene kommer på tv. Heerlig at det går mot vår nå.
    Idag har solen kommet til meg også jammen.
    Så godt man kan ha det;)
    forstår godt at du venter litt utålmodig på babyen din nå! Masse lykke til når den begivenheten skjer:)

    Gode klemmer fra Line

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilket härligt hus ni har.
    Hur har du satt upp dina fina hissgardiner?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Nu är det tyst här - kanske lillebror är på väg!!! Vilken lycka!
    Härlig vår
    Annika

    SvaraRadera
  11. Men, ingen bebis än alltså... eller?!?
    Alltid kul med trädgårdsinspiration! Hittade Lantliv Trädgård i affären idag. Ska mysa med den i soffan i kväll!
    Lycka till nu!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för tipsen! Har på något mystiskt sätt lyckats bli ansvarig för att pimpa trädgården till brfen jag bor i, så jag behöver all inspiration jag kan få!
    ;o)

    SvaraRadera
  13. Jaha, här ser jag en till som längtar hett efter våren:-)

    Håller tummar för bebis dårå!
    Varmkram Hillevi

    SvaraRadera
  14. Mycket bra tips du kommer med. Är även jag nyfiken på hus & hems trädgårdstidning.
    Undrar om lillebror kommit nu!?:-)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Tidningen verkar lockande och ett nytt trädgårdsprogram är alltid välkommet.

    SvaraRadera
  16. jag såg ett litet inlägg men det försvann =)... hoppas allt är bra med er...

    SvaraRadera
  17. Vilket fint hus ni har!!! :-)

    SvaraRadera
  18. Åh måste köpa magsinet, vi har en liten annons med i den.

    ul med nytt trädgårdsprogram. Mitt favvoprogram är det med Pernilla Månsson, Trädgårdsfredag? Den första säsongen var sååå bra!

    kram L

    SvaraRadera

Annonser: