söndag 19 juni 2011

Baksidan - före & efter

Nu var det länge sedan jag visade några före & efter bilder så här kommer ett par på huset sett från älvssidan. När vi köpte huset såg baksidan ut så här, inte världens sexigaste kanske.

Idag ser den ut så här och med undantag för några hjälpande handtag från familjen så har vi gjort allt arbete själva J och jag. Jag kan lova er att det ligger många timmars arbete bakom men det göra bara känslan desto underbarare nu! Lite "småfix" har vi kvar som att bygga räcke till balkongen, lägga shingel på verandataket, bättringsmåla lite här och där och bygga trappor ner från verandan. Det sistnämnda har vi fått lov att vänta med då diverse markarbeten har behövt bli klara först. Men nu är dessa klara, gräsmattan nedanför är insådd och börjar så smått bli grön så äntligen börjar det närma sig trappbygge. Det ska bli så skönt att få plocka bort tvärslåarna som fungerat som barnskydd och att kunna ta sig upp och ner från verandan utan akrobatiska övningar! 

43 kommentarer:

  1. Som natt och dag!

    Hur ska ni göra med taket?

    Onödigt att byta om det är fräscht, men har ni tänkt ha något annat när det är dags för byte?

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Hej och tusen tack för dessa fantastiska före-efter! Det är helt makalöst vilket jobb ni gjort! Jag har ögonen på ett liknande hus som erat "före". Visning nästa vecka och jag har er som ledstjärna! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja vet inte riktigt vilka ord jag ska välja, men erat hus är ju helt fantastiskt!!! Och vad duktiga ni är, jag är grymt imponerad.
    Att få se ett sådant fult hus (förlåt men det var ju verkligen det) förvandlas till något så vackert är så kul att se.

    Ni måste verkligen leva eran dröm (jag förstår att det ligger väldigt mycket jobb bakom det).

    Ha en skön sommar. Kram / Anna

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt jobb ni har gjort!!! En otrolig skillnad. Förstår att det ligger många, många timmars arbete bakom. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  5. Herregud vilket arbete. Ni måste verkligen vara jätte nöjda!!!

    SvaraRadera
  6. Från trist och fult hus till drömhus med perfekta verandan.
    Ni borde vara supernöjda.
    Det måste ni vara!

    SvaraRadera
  7. Jag säger bara, Extreme House Make over :) Urtjusigt!

    SvaraRadera
  8. Så himlans fint ni har gjort, vilket jobb!

    Fin söndag!

    Kram M

    SvaraRadera
  9. Woooow så läckert! Ni är ju heöt otroliga :) Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  10. Otroligt imponerande! Speciellt när vi dessutom vet hur mycket ni gjort invändigt samtidigt som ni är mitt i småbarnsåren. Ert hus är famtastiskt fint!

    SvaraRadera
  11. Åh wow vilken förändring. Applåder! Ni har verkligen gjort en gigantisk förändring på huset.

    SvaraRadera
  12. Vilken otrolig skillnad, så vackert det blivit! Och fönstren sätter verkligen sin prägel till huset, så fina!
    /Irene

    SvaraRadera
  13. Wow, wow, wow..... säger jag bara.... Viiilken förändring. Från småtrist 70-tals hus till finaste, vackraste i New England-stil!!!! Ursnygga fönster..... och verandan..... Har alltid önskat mig en amerikansk veranda. Tyvärr passar en sådan inte till vårt hus.

    Förstår att ni har slitit..... Men jag gissar att ni tycker det var lönt mödan :-))))

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  14. Det här är banne mej den snyggaste hus makeover´n som jag sett i mitt liv! Makalöst snyggt och jag är otroligt imponerad av er kunskap och mod att fixa allt själv.
    Där kommer ni att kunna njuta många år framöver.

    Ha en bra sommar mvh/ Teres

    SvaraRadera
  15. Vilket underbart hus ni har fått till!

    SvaraRadera
  16. Lite skillnad är det ! Förlåt, jag menar MYCKET. Vilken förvandling ! Huset ser så fint ut nu.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  17. Wow så häftigt, vilken skillnad. Vad duktiga ni är! Ert hus är så vackert!

    Ha en fin midsommarvecka!

    SvaraRadera
  18. Ni gör ett sånt otroligt bra jobb! Vad ni kämpar på!! Och hur snyggt som helst blir det!!

    SvaraRadera
  19. Det är så läckert att ni såg potentialen i huset. Kan förstå att det ligger massvis med timmar bakom förvandlingen. Huset är verkligen vackert!

    SvaraRadera
  20. Ojoj vad vackert. Ni är helt otroliga med ert byggande. Hur har ni tid? För vad jag har förstått så har ni 2 (?) barn, heltidsarbeten och ja ett "vanligt" liv. Har ni gjort allt själva? Jag och min sambo funderar ibland på att köpa ett gammalt hus och renovera det... Men det är alltid tiden som är problemet. Kan inte du berätta hur ni har lyckats få ihop allt detta? Jag är så nyfiken =)
    Lycka till med det fortsatta arbetet.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Gud vilket hus ni har, och tack för att du kikar in till lilla mig emellanåt

    SvaraRadera
  22. Vilken snyggt hus ni har och vilken skillnad från då!
    Duktiga ni!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  23. Verkligen imponerande, och superfint har det blivit!

    SvaraRadera
  24. Tack snälla för titten hos mig. Vi gillar vårt muminhus jättemycket, roligt att ha något eget och annorlunda som lekstuga. Nu är det bara Liten som fattas.

    Wow, vilken förvandling av huset. Så snyggt och så duktiga ni har varit när ni gjort det mesta själv.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  25. Sagolikt!

    Vilken fantastisk arbetsinsats och så otroligt smakfullt utfört! Ja, jag hittar inte fler ord... :)

    Vilket paradis ni har skapat!

    SvaraRadera
  26. Oj oj oj vilken skillnad!
    Kan inte förstå att det är samma hus!
    Fantastiskt!

    SvaraRadera
  27. Amazing!!Such a difference between those two. Great choices you have made. Have a splendid summer!!

    SvaraRadera
  28. Lyckliga hus! Och duktiga och lyckliga ni! Det får räcka så... orden räcker liksom inte till!Önskar er en riktigt glad och skön midsommar!
    Hälsningar
    Lisa

    SvaraRadera
  29. Så fint det blivit. Ett helt nytt hus. Har de förra ägarna varit på besök och sett denna förvandling :-)

    Så duktiga ni är.

    SvaraRadera
  30. FANTASTISKT!!

    SvaraRadera
  31. Tack för tips om mördegen. Jag får göra ett nytt försök!

    SvaraRadera
  32. Så fint, jag är tokimponerad och blir super inspirerad! :-)

    SvaraRadera
  33. Jag finner inte ord....det är helt underbart!!! Skulle kunna vara med i nästa lexingtonkatalog...hur fint som helst! Duktiga ni!
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  34. Vet du vad, nu måste jag lämna en kommentar fast jag aldrig gör det på bloggar.
    Ert hus är så fantastiskt, allt ni gör blir så grymt bra, ni tänker på varje liten detalj, helt otroligt! Titta bara på panelen på huset, ni får till det så snyggt! Och verandan....
    Jag kollar rätt många inredningsbloggar, men blir sällan så inspirerad som när jag tittar in hos dig, framförallt av dina bilder från ert eget hus.
    Tack för en otroligt bra blogg!

    SvaraRadera
  35. Imponerande!! Det var ett tag sedan jag tittade in här så nu ska jag läsa ikapp... :)

    SvaraRadera
  36. Jag är full av beundran för det arbete ni har lyckats åstakomma, med två barn till på köpet. Förstår att det måste ha tagit tid.

    Otroligt vackert hus!

    SvaraRadera
  37. Men oj vilken skillnad, knappt så man tror att det verkligen är samma hus? :-) Har ni gjort om lika mycket invändigt?

    Vad roligt att du gillar min fotoskola, välkommen att delta och trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  38. Ni är helt grymma, du och din man!

    Vilket projekt och va kul det är att följa er renovering!

    SvaraRadera
  39. Wow! Man kan inte tro att det är samma hus! Man blir lika imponerad varje gång man kikar in här.

    Ha en fin midsommar!
    Kramen!

    SvaraRadera
  40. Håller med många andra WOW!!
    Jag måste ha missat eran altan, har inte sett den för ut.
    Hur länge har ni hållt på?

    SvaraRadera
  41. FLOTT, vad fin det är ni har riktigt fin känsla!
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  42. Jag måste skriva några rader och tacka för en fantastiskt inspirerande blogg! Ni har gjort ett otroligt jobb med huset, och jag får alltid en massa nya idéer när jag läser hos dig!

    Vi har precis flyttat tillbaka till vår helt nyrenoverade gård i Skåne, vi har också två småbarn, så jag förstår mer än väl hur mycket tid och kraft en renoveirng tar... Fast vi har haft hantverkshjälp till mycket, även om det ofta har slutat med att vi gjort jobbet själv i alla fall ;-)! Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  43. Ett ord: WOW!!
    B

    SvaraRadera

Annonser: