onsdag 15 juni 2011

Namnceremoni


Ja nu är inbjudningarna till Ws namnceremoni postade och klara, jag beställde dem från Prints with Wings och är mycket nöjd, snabb leverans och bra kvalité! Då vi båda två gått ur Svenska kyrkan så har dop aldrig varit ett alternativ för oss. För lilla T hade vi i stället en namnceremoni med en officiant från Humanisterna som höll i ceremonin i stället för en präst. Det blev jättelyckat och vi kommer att köra på samma koncept denna gång fast nu hemma i vår trädgård. Vid Ts namnceremoni gjorde vi en tidskapsel till henne, vi bad alla gäster ta med sig något som de tyckte symboliserade 2008, tidningar, CD skivor, personliga brev var bland annat vad de hade med sig. I tidskapseln stoppade vi också lite annat som t ex hennes första klädesplagg. Denna tidskapsel står nu undangömd och tanken är att hon ska få öppna den på sin 18 års dag.


Visst blir man lite extra glad när man hittar så här söta frimärken till sin snigelpost!?

12 kommentarer:

  1. Tidskapseln är ju en helt fantastisk idé! Den måste jag lägga på minnet! Ni är så finurliga! ;)

    SvaraRadera
  2. En tidskapsel är en lysande idé. Vad roligt!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina inbjudningar, älskar sånt där pyssel.

    SvaraRadera
  4. Ja dom där frimärkena är jätefina! Mer snigelpost!!

    SvaraRadera
  5. Vilken kanonidé med en tidskapsel -helt fantastiskt. Och så snyggt att gräva ner studsmattan, verkligen en bra (men jobbig att göra ;-) idé.

    SvaraRadera
  6. Jättegulligt inbjudningskort! Vi hade även våran namnceremoni för vidar i trädgården, dock inte vår egen utan mina föräldrars =) Tidskapsel var ju en smart idé!

    Kram kram /Annelie

    SvaraRadera
  7. Rolig idé! Vi har kvar dagstidningen från barnens dag de föddes.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Snigelpost är alltid lika roligt att få tycker jag (så länge det inte är fönsterkuvert...) och vilken bra idé med tidskapseln! :)

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar idé med tidskapseln! Inbjudningskorten ser jättefina ut. Trevlig fredagskväll!

    SvaraRadera
  10. Jättefint kort! Kul att det går att beställa ett tryckt med eget foto så där.

    Nä dop är inget alternativ här heller, trots att vi båda är med i svenska kyrkan. Det känns så fel att skriva in mina barn i en religion över deras huvuden. Vill dom gå med får dom ta ställning till det i vuxen ålder.

    kram!

    SvaraRadera
  11. Fin idé med tidskapsel! Hos oss bad jag dem som ville att skriva ett brev till min dotter - ska öppnas när hon är 20 år. Många skrev. Och efter det har jag skrivit ett brev om året som sparas ihop med dessa.

    Idag har jag provat att baka mördegskakor och blivit helt frustrerad. 2a receptet gick ok att kavla ut mha plast men havererade i ugnen. Har du ett bra recept och tips om hur en mördeg ska hanteras??!

    SvaraRadera
  12. Åh, vi valde mellan dom och ett annat kort till Vilmers dop. Det blev det andra! Vi är helnöjda med våra kort och har fått bra respons från gästerna. Vi kommer beställa tackkort därifrån sen också! Och jag håller med om frimärkena, urfina! :)

    SvaraRadera

Annonser: