tisdag 29 maj 2012

Sovrummet före och efter


Ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna. Förberedelserna inför och genomförandet av hemma hos reportagen tar en hel del tid, fix inför dotterns stundande 4-års kalas, månadshandling inför juni och frilansuppdrag likaså. Och dessutom har min laddare till kameran varit på villovägar så kameran har fått vila ett par dagar. Men nu är laddaren återfunnen (upphittades i en utav leksakslådorna) och jag kan i alla fall bjuda er på en uppdaterad före/efter bild från sovrummet nu när jag har piffat med lite nya kuddar från favoriten Moltex.


Och så här såg det ut innan. Först var det som ni kanske minns två lägenhetskök med ryggen mot varandra. De åkte ut, ett hamnade i vårt garage och ett i grannens. Kvar blev ett stort luftigt rum med sönderrostade gamla avloppsstammar i mitten. Att ta ut dem var definitivt ett av de grisigare momenten i renoveringen. Usch får rysningar bara jag tänker på det.... Men så här i efterhand värt det alla gånger om. 

"I'm not telling you it's going to be easy. I'm telling you it's going to be worth it."

Det är såå sant det citatet och precis vad jag brukar svara alla som skriver och vill ha råd inför att ge sig in i ett större renoveringsprojekt.

Såg förresten att ni gärna skulle vilja se en uppföljningsvideo från förra inlägget på hur det ser ut idag men jag har känt efter och det känns för privat med rörliga bilder. Jag kanske ändrar mig, vi får se men just nu känns det i alla fall så. Lovar att bjuda er på ett gäng foton de närmaste dagarna i stället. Hoppas ni förstår! 

Translation: Before and after pics from our bedroom. Before it was two apartment kitchens, now it's our bedroom.


14 kommentarer:

  1. Så sant så sant, citatet. Tjusig förändring :)

    SvaraRadera
  2. Va, var det två kök innan?! Vem hade kunnat ana? :) Och vilket jobb! Tycker det är så fint med vit träpanel... det hade jag gärna haft någonstans, men det känns inte riktigt som att det passar in här. Och citatet var klockrent! :)

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara OJ! Har just hittat hit och är imponerad! Hur hinner ni med allt, jag fattar inte! Har kollat igenom före o efterbilder och jag sitter här och gapar...=)
    Så jättefint ni gör!

    SvaraRadera
  4. Så fint och jag älskar när det är liggande panel på en vägg i ett rum. Ska kanske ta upp det min man igen :-)

    SvaraRadera
  5. Har en likadan vägg i mitt sovrumm och älskar den!!! Tack för bästa bloggen, ser fram emot varje nytt inlägg! Du är bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack själv fina du, jag växer flera centimeter!!!

      Radera
  6. Lustigt att du nämner Moltex, jag var på deras outlet i lördags! Dock blev jag lite besviken på deras utbud denna gången, men det är ju sånt som går i vågor. Fyndade i alla fall två par gardiner till sovrummet och några kuddar till vår nya soffgrupp!

    Vart inhandlar du dina Moltex-textilier?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag handlar alltid via sambon på EM möbler här i Umeå. Lyxigt med en sambo i möbelbranchen.

      Radera
    2. Aha! Det förklara saken. Men då behöver du inte oroa dig för att missa några bra priser, för då har ni ju hans personalrabatt istället! :-)

      Radera
  7. Såå himla snyggt och fräscht!! Jättefint! Ni är såå duktiga på allt ni tar er för, jag blir lite avundsjuk ;P

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Suuperfint sovrum verkligen! Jag är nyfiken på träpanelväggen ni har där, vad har ni använt för brädor, hur har ni satt upp dom, vad har ni målat med? Vore jättekul att se en närmare bild och kanske en liten guide till hur ni gjorde :)

    SvaraRadera
  9. Så fint ni får det. Det roligaste av allt efter hårt renoveringsslit tycker jag är när man får sätta sista piffen med kuddar och grejer.

    SvaraRadera
  10. Fin Fint!
    Vilket jobb!!! Bra kämpat!!

    Ha det fint tills vi ses/hörs igen!



    Maliin

    SvaraRadera
  11. Madeleine25 juni, 2012

    Fantastisk blogg och jobb ni gjort!
    Nu undrar jag - vart kommer den härliga filten från?
    Mvh Madeleine

    SvaraRadera

Annonser: