måndag 4 juni 2012

Vår grillhörna


Jag har redan hunnit få flera mail med frågor om rottingfåtöljerna som skymtade i förra inlägget och jag förstår er för de är verkligen supersnygga och dessutom toksköna! Eftersom sambon driver EM möbler här i Umeå så kommer en hel del av våra möbler därifrån så också allt detta. Men går du in i en EM butik någon annanstans i Sverige så är det inte säkert att du hittar dessa produkter då de inte ingår i EMs gemensamma sortimentet utan är handplockade. Däremot så kan de allra flesta butiker beställa hem fåtöljerna som kommer från leverantören Interstil. 


Det var kärlek vid första ögonkastet mellan mig och det lilla bordet från Artwood. Älskar't! Det behövs lite trä och mjuka organiska former som balans mot allt det raka och vita på huset.


Från rottingfåtöljerna har man finfin uppsikt över grillen och förstklassig utsikt över älven. Att sitta här på altanen med en grillöl eller ett glas rosé i handen, det var en utav målbilderna vi hade när vi började renoveringen och nu är vi där!!! Lycka!!!



På grillbänken står en trälåda full med färska kryddor och läskande favoritlemonaden La Mortuacienne som enligt tips från svägerskan ska bli en riktigt god sommardrink tillsammans med lite gin. Måste definitivt testas! 

13 kommentarer:

  1. Åh, toppen! Efter att ha läst det fina reportaget i DI gick jag just in för att fråga om rottingfåtöljerna men då var det ju fler än jag som undrade :-).
    De skulle passa helt fantastiskt under eken i min trädgård nämligen.
    Hils Caroline

    SvaraRadera
  2. Måste verkligen hålla med dig om bordet, wow! Vilken skönhet =)

    SvaraRadera
  3. Alltså jag har sagt det förut men det tåls att sägas igen..

    -Vilket underbart ställe ni skapat!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Titter bare innnom for å takke for at du tar deg tid til å holde liv i min desiderte favorittblogg - og jeg har vært innom en del blogger:) Fantastisk hus, alltid like inspirerende innlegg og en familie man ikke kan la være å bli litt glad i. Tusen takk!

    Klem A

    SvaraRadera
  5. Helt underbara fåtöljer!!! Så vacker utsikt från er veranda!!! Tack för inspiration!!

    SvaraRadera
  6. Hej Karolina!
    Jag har just läst repet om er i DI och jag blev så imponerad och glad över att se hur det förr så trista huset förvandlats med er energi och stilsäkra blick. Jag ska inte renovera men tror att ni gett mod och inspiration till många som håller på. Så härligt! Lycka till i fortsättningen!
    Ninni

    SvaraRadera
  7. Mycket flotta fotöljer, blommor och krukor så fint ihop duktiga du ;)
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  8. Jag älskar att kika in i din blogg. Jag stålsätter mig några dagar för att ha mer att läsa!!!!!!!

    Kram anna

    SvaraRadera
  9. Läser din blogg och vill skriva till dig och berätta hur imponerad jag är över ert jobb,wow! Helt otroligt, vilken inspirerande blogg du skapat.

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt fint... En rofylld plats med den utsikten kan jag tänka!

    /Sophie

    SvaraRadera
  11. Var köper man lemonaden?

    SvaraRadera
  12. Det är så galet snyggt. Allt. Varje liten detalj. Jag blir så inspirerad och glad varje gång jag går in på din sida. Ni är otroligt duktiga.

    SvaraRadera

Annonser: