måndag 13 maj 2013

Årets byggblogg




It's a House är nominerad till årets byggblogg - en utmärkelse som instiftats av Bauhaus. Jätteroligt säger vi! Vi som levt, andats, drömt, älskat, hatat, gråtit och svurit renovering under sex intensiva år. Och det är verkligen många känslor som dyker upp när jag ser på de här bilderna. Jag fattar inte hur vi kunde vara så naiva att ge oss i kast med ett mastodontprojekt som detta och jag är så galet stolt, tacksam och lättad att vi tagit oss dit vi är idag. Tillsammans. 



Jag minns så väl den svindlande känslan när vi plötsligt stod som ägare till denna senapsgula låda. 


Och när jag ser den här altanen kliar det verkligen i fingrarna att ta fram kofoten och gå loss. Samma känsla infinner sig ofta när jag surfar på Hemnet eller kör förbi ett hus i behov av kärlek. För jag är faktiskt, tro det eller ej, lite avundsjuk på er som har renoveringsresan framför er. Det är något alldeles speciellt att tillsammans skapa sitt eget hem. Att få utlopp för någon slags uråldrig drift att boa in sig, att samlas kring något gemensamt, att stäva mot samma mål.


Och alldeles galet skönt när man sedan får njuta av resultatet. Och få ny energi till nya projet, för sådana kommer det aldrig att ta slut på så länge vi lever. 

Ja nu är det upp till er att rösta fram era favoriter. En jury kommer sedan att utse första, andra och tredjepristagaren bland de bloggar som fått flest röster. Jag skulle så klart bli sjukt glad om ni skulle vilja rösta på oss. Som en liten dunk i ryggen, bra jobbat (galningar). Klicka i så fall bara här så kommer du direkt till omröstningen. 

47 kommentarer:

  1. Ja, vilken resa ni har gjort! Jag har följt er genom åren och visat maken: -Kolla! Kolla! så himla duktiga de är!...
    För ni är verkligen GRYMMA, helt sjukt grymma som lyckats förvandla den där gula bunkern till ett DRÖMHEM!
    Hoppas ni vinner!
    KRAM, Judita

    SvaraRadera
  2. Det är otroligt vilket arbete ni har gjort!
    Jag har kikat in till er då och då och blir alltid så imponerad.
    Röstat har jag också gjort nu, så nu är det bara att hålla tummarna.
    Jag tycker verkligen att ni bör vinna!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Förvandlingen är som när askungen ska gå på bal... en gul pumpa till ett drömslott :D Varmt grattis till en välförtjänt nominering. Kram!

    SvaraRadera
  4. JEEESUSSS, vilken förvandling! Wow vilket hus ni har byggt er, vilket jobb c",) Mäktigt imponerad!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Imponerade....
    Nu har jag röstat!

    SvaraRadera
  7. Jag har följt er på er resa och jag visar gärna vänner och bekanta din blogg för du/ni har gjort ett avtryck hos mig. NI har imponerat på en kvinna som inte är så lätt att imponera på.
    KLART jag röstar på er, finns ju inget annat.
    Nu håller jag verkligen tummar och tår för vinst, det är ni värda för detta har ni gjort förbannat bra. Världsklass!!!!

    Kram
    Anna.P

    SvaraRadera
  8. Självklart röstar jag på er och hoppas att fler gör som jag! Heja, heja! :)
    /Sofia Bl

    SvaraRadera
  9. Jäklar nu glömde jag tiden !! Fastnade i din blogg och tiden bara försvann. Kikar in igen och naturligtvis går min röst på er. Sammansättningen och bilder och text var kanonsnyggt. Kikar in snart igen.

    SvaraRadera
  10. Det är ni verkligen värda! Så fantastiskt det har blivit!

    SvaraRadera
  11. Jag fattar knappt att det är samma hus! Ja herrejisses vilket projekt. Helt enastående! Jag hoppas ni njuter och kan leva lite i nuet innemellan alla projekt som ni jonglerar med!

    SvaraRadera
  12. Wow, vilken förändring! Man kan inte ana att det är samma hus ens. Vilket jobb ni gjort!

    SvaraRadera
  13. Vad roligt - grattis! Det är så roligt att följa er och den fantastiska omvandlingen. Klart jag ska rösta!

    SvaraRadera
  14. Vilket jobb ni gjort, helt otroligt säger jag bara! Jag har åkt förbi erat hus och det är så vackert och ligger så fint längs med älven. Det hade nästan varit hemskt om det senapsgula huset fått bästa platsen..tur att ni köpte och trollade!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  15. Er förvandling av den där senapsgula lådan till det underbart vackra hus ni bor i idag, är ju helt suverän. Jag är så imponerad och min röst går helt klart till er.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  16. Jag ska absolut rösta på er!
    Det är så roligt, jag har följt den här bloggen långt innan jag träffade min sambo, som kommer från Umeå.
    Jag kommer inte själv från Umeå, men fastnade för ert renoveringsprojekt då jag själv alltid drömt om att göra något liknande en vacker dag!
    När vi sedan flyttade till Umeå i höstas så visar det sig att min sambo C börjat jobba med din J, och jag kunde först inte koppla varifrån jag kände igen honom, men det var ju såklart från bloggen!
    Lycka till i tävlingen, jag håller tummarna! :) //Catharina

    SvaraRadera
  17. Ja, ni har ju gjort en viss skillnad på huset!!!!
    Svårt att tänka sig att det skulle bli så snyggt när man ser innan bilderna. Men ni har lagt ner ett jäkla jobb och det lönade sig. Hoppas ni vinner!

    Ha en toppen dag och var stolta över vad ni åstakommit.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  18. Jag måste säga att ni verkligen har lyckats så himla bra med ert hus! Man kan bara inte förstå att det är samma hus! Fast det är det ju! :) Ni har varit så oerhört duktiga och jag är grymt imponerad! Ni har verkligen gjort ett hästjobb och ni ska ha all cred för det! Jag kommer definitivt rösta på din blogg då det finns så mycket inspiration där! :) Lycka till!

    SvaraRadera
  19. WOOOW :D For ett fantastisk fint hus det har blitt!!
    Helt nydelig!! Elsker stilen!!
    Kjempeflinke :)
    God inspirasjon!!
    Kram Miriam

    SvaraRadera
  20. Vad otroligt fint ni gjort huset man känner nästan inte igen det för före och efterbildern. Mycket inspirerande och jag förstår vilket jobb ni lagt ned.

    SvaraRadera
  21. När man ser bilderna är det nästan svårt att tro att det är samma hus och att ni gjort den otroliga förvandlingen på egen hand. Det har verkligen varit kul att följa ert arbete i bloggen.

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  22. For en jobb dere har gjort,Karolina!! Dette er virkelig en prestasjon, huset er ikke til å kjenne igjen. Et utrolig nydelig hjem dere har fått.
    Her ligger det sikkert mye svette og tårer bak veggene.
    Håper at etter så mye jobb klarer dere å nyte hjemmet.

    Klem fra Elisabeth

    SvaraRadera
  23. Galet imponerande :) Delar med mig av detta i min blogg. Bra jobbat och kul att läsa din blogg.
    Mvh Johanna www.missfixtrix.com

    SvaraRadera
  24. Mastodontprojekt med råge!! Underbart hus ni fått så bra jobbat! Klart jag röstar på er! =)

    / malin

    SvaraRadera
  25. Självklart röstar jag på er och ert fantastiska hus!

    //Elisabeth

    SvaraRadera
  26. WOW! Mycket imponerande! Jättefint!!!!!!

    SvaraRadera
  27. hi!,I really like your writing so much! proportion we
    keep in touch extra approximately your article on AOL?
    I require an expert in this area to unravel my problem.
    Maybe that's you! Having a look ahead to look you.

    Also visit my site Kris Letang Jersey

    SvaraRadera
  28. men det är klart att jag röstar på dig! Har själv tagit oss genom en (inte lika omfattande) villa-renovering, och är full av beundran! Alltid lika inspirerande att läsa dina inlägg!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  29. Röstat och klart :) Nu håller vi tummarna. Ni har ett fantastiskt hus, är glad över att jag fått följa ert arbete via bloggen.

    /S

    SvaraRadera
  30. Men å va roligt, grattis! Och ni är så grymt välförtjänta vinnare för ert fantastiska projekt, självklart lägger jag en röst på er!!!

    SvaraRadera
  31. Men oj vilken förvandling! Jag som kommit in på bloggen i ett väldigt sent skede. Jag är så imponerad av ert jobb. Givetvis kommer ni få min röst!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  32. Ni har varit helt fantastiskt duktiga och resultatet är ju bara för bra! Klart ni får en röst:D

    SvaraRadera
  33. Men... vicken resa!!! Jag blir alldeles för nyfiken för att gå å lägga mig nu som planerat... här ska läsas blogg till långt in på nattimmarna anar jag :)

    Lycka till i tävlingen också! Jag kan knappt tro det är samma hus... sååå häftigt!

    SvaraRadera
  34. Ja jisses! Årets byggblogg kan ni minsann verkligen förtjäna :)
    Och resultatet blev fantastiskt.
    Kram

    SvaraRadera
  35. Jag är sjukt imponerad av ert arbete med huset! Vilken skillnad!
    Var stolta över vad ni har åstadkommit! :)

    SvaraRadera
  36. Mäkta imponerad av den fantastiska förändringen! Mycket snyggt!!

    SvaraRadera
  37. Självklart får ni min röst! Ni är så himla duktiga! Kram Petronella

    SvaraRadera
  38. Meh..det verkar vara för sent att rösta?!

    SvaraRadera
  39. Men herregud vilken skillnad!! Vilket otroligt arbete ni gjort! Helt crazy...

    SvaraRadera
  40. Men vilken skillnad. Nu är det ju galet snyggt! Ni får min röst. Kram

    SvaraRadera
  41. OJOJOJ!

    Det har jag inte fattat! Vilket jobb - MY GOD!!

    Så fint och vilken förändring - mastodont!!! jösses


    Härligt!!

    Må gott och lycka till!!


    //Maliin

    SvaraRadera
  42. Det är helt galet så snyggt ni gjort det. Och vilket jobb! Herre gud vad bra ni är. Och tillsammans. Det är nog det bästa av allt.

    SvaraRadera
  43. det är så galet fint att man dör lite! ni e grymma!! kram cam

    SvaraRadera
  44. Lycka till, tror nog ni ligger bra till och att JURYN (det går inte att rösta på sin favoritblogg alls) ser det vi som följer er ser, bra planering, röd tråd och fantastiskt utförande!!!!!

    SvaraRadera
  45. Hej så fint hus och så mycket inspiration!! :-)
    Vi ska måla om vårt hus och vi finner er fasadfärg så vacker. Kan ni tänkas dela med er färgkoderna på fasaden?
    Ha en underbar sommar!

    SvaraRadera

Annonser: